Nog ff van Parijs genieten! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nina - WaarBenJij.nu Nog ff van Parijs genieten! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nina - WaarBenJij.nu

Nog ff van Parijs genieten!

Door: Turtel

Blijf op de hoogte en volg Nina

23 Juni 2006 | Frankrijk, Parijs

Goh wat vliegt de tijd zeg... nog 2 nachten en dan ga ik alweer met Lindsay en Laura naar een Jeugdherberg in de mooie artiestenwijk Montmartre! Maar voor het zover is, zal ik jullie nog ff updaten over mijn laatste activiteiten.

Dinsdag de 13e heb ik dus niet veel bijzonders gedaan, btje testen en btje nix doen... Ja, na al dat cultuursnuiven in DC had ik het wel even gehad met gebouwen bekijken. De dingen die ik wel wilde zien, wilde ik natuurlijk gaan bekijken met Joep!
Woensdag heb ik een poging gedaan om met de groep studenten mee te gaan... het volgende museum stond op het programma! Helaas vond de plaatselijke leiding op dat moment dat ik niet echt bij de groep hoorde en dat ik dan maar zelf moest betalen en zo... nou toen had ik het wel weer gezien en ik ben mezelf een beetje gaan vermaken door in de wijk rondom de Notre Dame te gaan wandelen en ff een Frappochino te nemen bij Starbucks (wat ze echt ook in Nederland moeten introduceren vind ik). Om 16 uur had ik met Laura afgesproken en we zijn lekker samen gaan uit eten!

Donderdag heb ik nog ff wat studentjes getest en ben daarna lekker met Kiombo Parijs gaan bekijken. We hebben een poging gedaan om een groot winkelcentrum te vinden (wat niet lukte maar inmiddels weer ik wel waar ie is omdat ik er toevallig met Joep uitstapte in de metro), en zijn vervolgens naar de Sacré Coeur gegaan. Dat vind ik, samen met de Notre Dame, het mooiste aan Parijs! Deze kerk staat in Montmarte en stijgt echt boven Parijs uit. Helemaal mooi om te zien als de zon erop schijnt want dan is ie echt wit! We hebben nog even door Montmarte geslenterd maar al snel zag ik dat ik de rest eigenlijk wel (romantisch) wilde bekijken met Joep haha. In een poging om nog wat door Parijs te slenteren (dan leer je het echte Parijs kennen) kwamen Kiombo en ik vervolgens in een niet al te fijne buurt terecht, maar gelukkig vonden we een metro (al duurde dat lang) om te ontsnappen. Heel fijn, we hebben een keukentje op de hotelkamer, dus we hebben daarna lekker goedkoop gekookt!

Vrijdag had ik afgesproken met Caroline! Ik heb haar zo’n 4 jaar geleden leren kennen in een jeugdherberg in Faro, Zuid Portugal. Zij woont in Parijs dus dat was de kans om elkaar weer even te zien. Het was best grappig om af te spreken want we hadden elkaar super lang niet gezien en we hebben ook niet dagelijks contact of zo, dus ff zoeken wie het ook alweer was. We hadden helemaal bij de ingang van de Sacré Coeur afgesproken, waar ik ook nog ff heeerlijk in de zon heb gezeten. Maar erg leuk en gezellig om haar weer te zien joh! Waarschijnlijk zie ik haar nog wel op zaterdag bij de Gay Pride in Parijs!
Nou om 17 uur heb ik Caro achter gelaten bij een cafeetje om 5 minuten later Joep op Gare du Nord in de armen te vliegen. Alle studenten waren namelijk dat gehele weekend weg op een excursie, en dat was dus de kans voor Joep om weer even op bezoek te komen! Ja wat moet ik er over zeggen... normaal gesproken hebben wij altijd regen, welke stad we ook bezoeken, maar dit keer hebben we heeeeerlijk weer gehad en we hebben samen vanalles bekeken (Montmartre en Sacré Coeur, Dali museum, Arc de Triomphe, Eifeltoren, Notre Dame, Centre Pompidou, Louvre etc), maar ook gewoon lekker in parkjes gezeten en rustig door Parijs gewandeld. Genieten dus! We vonden het wel erg jammer dat we de eerste verjaardag van Jara moesten missen...maar daar had ik ivm mn stage toch niet bij aanwezig kunnen zijn. Bij de Arc de Triomphe hadden we trouwens wel een goede actie! Ik wilde proberen om gratis naar boven te kunnen door “doof te spelen”... Joep had er al moeite mee en stond achter mij zijn lach in te houden... toen ze mn bewijskaartje wilde zien dat ik doof was heb ik gewoon verder geacteerd dat ik echt niet wist wat ze bedoelden... uiteindelijk was de man het zat haha en gaf hij het op door de kaartjes zowat naar ons toe te gooien... hihi gratis naar binnen... maar we hebben het toch maar niet nog een keer geprobeerd.
Zondagavond zouden Joep en ik gaan uit eten met Laura, en als verrassing was Lindsay er ook! Geweldig om ook haar weer te zien! Helaas was het toen alweer maandag en tijd voor Joep om op de Thalys richting Brussel te stappen... bah, ik wilde echt mee gewoon... na 4 maanden overal gewoon te hebben (bijna dan) heb ik echt weer zin in mn normale ritme en mn eigen plekje!!! Maar eerst nog ff wat genieten van Parijs en het super leuke logeertpartijtje in een hostel met Laura en Lindsay.

Dinsdag (20e) heb ik weer niet veel anders gedaan dan testen en mn presentatie voor woensdag (voor enkele docenten aan de uni hier) voorbereiden... het weer is er ook niet meer naar om buiten te zitten helaas boehoe. Nou woensdag was dus eindelijk de presentatie en het viel uiteindelijk reuze mee met mn zenuwen! Meer mensen hadden willen komen zei Mr Stewart (van Foreign Language Department) maar konden helaas niet. Ik moest wel ff slikken toen zelfs de (dove) coordinator binnen kwam die de week ervoor nog vond dat ik “niet bij de groep hoorde”... (het gedoe met het museum). Op wat opstartproblemen van de laptop na ging het echter super goed! Mn Engels ging goed, en ze waren echt enthousiast en vonden het een goed onderzoek waarin ik idd heel veel data heb verzameld... ze wilde er graag meer over horen als ik resultaten binnen heb... ook weer mn email adres gegeven aan iemand van Gallaudet (een docent daar die er ook was) en de anderen weten mij wel te bereiken via Mr Stewart. Ben trouwens nog benieuwd of ik iets ga horen van de Spaanse gebarentolk in Aranjuez die ook mijn mail adres wilde (hij was er toen we gefilmd werden voor de Spaanse tv, waar ik vast achterlijk opsta aangezien ze toen graag Linda en mij gebarend in ASL wilden filmen).
Hoe dan ook, ’s avonds nog ergens een hapje wezen eten met Laura, Lindsay en Vincent, om vervolgens naar le fête de la musique te gaan; in heel Parijs was vanalles te doen, maar gelukkig ook in La Défense waar wij verblijven. Het regende echter dus heel laat was het niet geworden, maar gezellig was het na de wijn zeker!

Damn, btje lang verhaal geworden... anyway, zaterdag ga ik naar de Gay Pride met wrs Laura en Caro (en anderen) en s avonds gaan alle studenten het metro spel spelen (verzonnen door Laura; vertel ik nog wel meer over, maar het komt neer op ergens uitstappen, cafe zoeken, drinken, volgende halte!!!). En zondag op naar de jeudgherberg!

doeoeoeooeoeei

ps Ik ben klaar met testen!!!!!!!!!!!

  • 23 Juni 2006 - 08:02

    Marcia:

    he sis
    nou nou je maakt wel weer vanalles mee zeg. tis echt een fantastische tijd geworden. vond het kei lief dat jullie belde voor jara's verjaardag. ja ja ons kleine meisje is alweer 1 jaar!
    het was een mooie dag en ik was de hele dag supertrots. jara is errug verwend en blij met alle kadootjes. het badpak en de zwembandjes hebben we gebruikt tijdens de zwemles. zo leuk. jippie ik zie je gauw weer.
    dikke kus smak!!!!!!!!!!!

  • 23 Juni 2006 - 08:46

    Papa:

    Hoi meid, Ja het zit er bijna op. Je hebt hard gewerkt(nou ja hard), veel gezien, nieuwe vrienden. kortom n hele ervaring. Nog ff genieten van Parijs, en dan zien we je woensdag weer.
    doei.

  • 23 Juni 2006 - 12:35

    Mama:

    He meis'
    Je hebt echt schrijverstalent hoor!
    Het is absoluut prettig om je verhalen te lezen.
    Nou ja, het gaat natuurlijk ook over ons eigen kind!
    Je bent heel wat ervaringen rijker als je straks weer terug bent.
    Nog ff genieten de laatste paar dagen en dan zien we je woensdag weer!
    Veel plezier nog vanavond en natuurlijk de komende dagen samen met Laura en Lindsay!
    Kus!

  • 23 Juni 2006 - 15:26

    Jl:

    Foei foei nien, stout meisje, net doen of je doof bent jaja je zou het maar zijn, ik zou zoiets nooit doen hihi :-)
    Fijn dat je het getroffen hebt met het mooie weer samen met Joep, en het is allemaal weer heel gezellig geweest lees ik.
    Als ik dit allemaal zo lees elke keer denk ik wel eens waar haal je al die energie toch vandaan, mss is het in het buitenland toch wel anders als bij ons, wij hebben een erg druk bestaan met veel stress, ik iig wel.
    Ik bne net begonnen met mijn werk weer en ik moet echt op gang komen nien, niet normaal zo afgepijgerd ben ik en moe, maar er zal wel weer een ritme in komen als t goed is.
    Je testen zijn gedaan en nu nog genieten van de dingen die je nog gaat doen!!!
    En uhh die Frappochino dat houdt in?? Is het drank of gebak het lijkt me wel iets speciaals.
    Ik ga zo lekker bij de Kapadokya met Marcel en morgen feest(mars jarig) en zondag voetbal dus dat wordt weer een druk weekend maar wel gezellig:-)
    Geniet nog schat en tot snel!!
    doeeeeeeeeeeg -x-x-x-x-x

  • 25 Juni 2006 - 14:25

    Vera:

    hey lieffie, ben ook weer blij dat je strax terug bent hoor. gaan we maar weer snel wat leuks doen! Mijn laatste 2 wkn gaan in op de Braug. afgelopen donderdag oudergesprekken gehad wat erg goed ging. Nu nog de rapporten en alles een beetje afhandelen en opruimen. Pfff volgende wkn woe afscheid tijdens bbq met het hele team. zal wel janken worden denk ik, maar goed, het is niet anders. vrijdag in feesttent nieuw vennep geweest met gerard joling, was echt lachen. gister met ellen uiteten geweest en biosje gedaan. vnvnd weer voetbal kijken met de meiden in de kroeg en daarna stappen. veer heeft morgen vrij en blijft bij miran slapen dus dat wordt wat alcohol nuttigen en lekker lang blijven hangen haha. morgen komen pap en mam gezellig. Nou ik spreek je snel, Geniet nog van je laatste dagen daar. dikke knufx je zussie

  • 26 Juni 2006 - 21:54

    Okkie:

    Heeij Turtel! Klinkt goed allemaal. Hier ook alles goed. Moet nog een vak afronden en een bachelorwerkstuk voor filosofie schrijven. Daarna gaan werken en reizen. We kunnen pas een visum krijgen voor 2007, dus we kunnen een paar maanden minder lang weg. Da's wel jammer, maar dan kunnen vantevoren we wel meer geld verdienen en dat is ook hard nodig. Misschien gaan we dan ook wel een beetje door Europa reizen ofzo. Kunnen jij en Vis ons iig vanalles over Parijs vertellen! Zie je snel weer! Groetjes Okkie

  • 01 Juli 2006 - 19:42

    Sylvana:

    Goed joh dat je nu echt he-le-maal klaar bent met testen! Je zult er onderhand wel je buik van volhebben, of niet? Volgens mij ben je nu trouwens al wel weer in Nederland of niet? Geniet maar weer lekker van je 'eigen stekkie' dan waar je weer zoveel zin in hebt. Ik heb hier nog een week te gaan en dan ga ik ook na 4 maanden weer terug naar ons kikkerlandje.... Tot snel! x Syl

  • 03 Juli 2006 - 14:05

    Miranda:

    He Nina! Hier eind-de-lijk een berichtje van mij...ik geloof dat ik dat 2 maanden geleden al beloofd had! Zo te lezen heb je weer vanalles meegemaakt, leuk hoor! Ik ga a.s. weekend met je zussie en nog een vriendin naar Blof in Zeeland, slapen in een tent, ook heeeel avontuurlijk....hahaha ben benieuwd!! Spreek je snel weer een x op msn (of life natuurlijk) x Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2007

Update: aant werk, verhuizing, vakantie!

20 December 2006

Ik heb een baan!!!

13 November 2006

KLAAR !!!! :)

04 Juli 2006

And the trip is over!

23 Juni 2006

Nog ff van Parijs genieten!
Nina

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 20528

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: